Sunday, December 25, 2016

BINIKU NINJA | BOOK REVIEW









Tajuk Buku : BINIKU NINJA
Terbitan : BUKU POJOK PLT
Penulis : AZLAN ANDI

Yes, disebabkan cuti-cuti yang ada, alhamdulillah dapatlah aku menghabiskan buku ni. Nampak tajuk pun dah attractive bagi aku. So decide nak habiskan baca buku nie.

Okey. Buku ni menceritakan seorang jejaka bernama Azlan yang datangnya dari golongan sederhana dan belajar animation graphic kat UK. Aktif berpersatuan dan telah menemui seorang wanita bernama Sabatini dan akhirnya menjadi isteri beliau. Apa yang menarik disini mengenai perkenalan mereka yang singkat, perkahwinan yang mudah sekali pada usia muda di negara orang.

After mereka berkahwin, disambung cerita mereka tentang pengalaman pahit getir mereka menjalani kehidupan di negara orang. Yang lebih membuat buku ini lebih menarik how they travel yang sangat awesome bagi aku . Thumbs up for this. Korang boleh lawat laman Youtube Azlan Andi.

And ending cerita buku ini pun nice bagi aku. simple but penuh dengan pengajaran. Not typical cliche perkahwinan muda kat dalam tv or drama-drama Malaysia. Even Sabatini dari kalangan orang berada, tapi sikapnya yang begitu pandai berdikari dan well-managed person sangat dikagumi.

Recommended to read. Untuk kaki travel pun okey, untuk golongan muda pun okey :)

Kalau nak beli buku ni, boleh buat pre-order dengan saya, inshaAllah boleh diuruskan ;)
Harganya cuma RM25.

P/s Rajin2 lah eh tekan link Nuffnang tu. Thanks guyss !




No comments:

Post a Comment