Wednesday, May 25, 2016

KRABI PERGI NAIK BUS BALIK NAIK TREN | BOOK REVIEW

Assalamualaikum. Ini adalah post book review. Mesti korang pelik dan hairan kenapa tiba2 tajuk jadi camtu. haha well in order nak terapkan kat korang budaya membaca dalam kalang rakyat Malaysia, maka saya terpanggil untuk membuat book review berkenaan buku tersebut.





Okey. Buku ini berkenaan pengalaman penulis backpack ke Krabi dengan menggunakan bas dan pulang ke Malaysia menaiki tren. YES. ramai sangat dah rakyat Malaysia nie dah berkunjung ke Krabi termasuk lah saya sendiri. Walau bagaimanapun, saya suka untuk membaca dan mengetahui pengalaman orang lain dan aktiviti2 lain yang dijalankan di Krabi ataupun tempat2 lain. Memang dalam hati nak repeat pergi Krabi nie.

Kalau ikot saya, saya bagi 8/10 untuk buku ini. Penulisannya santai , tetapi terlalu ringkas ceritanya. Mungkin penulis hanya pergi selama hari sahaja kot.  Adalah part2 yang tidak dapat dijangka oleh saya. Part apa? korang kenalah baca sendiri ye hahaha dalam buku ini diceritakan aktiviti2 yang diorang lakukan di krabi dan segala cabaran yang mereka hadapi sepanjang berada di Krabi dan Hatyai. Ada juga tips2 yang diberi oleh beliau untuk pengajaran kita semua dan dicatit juga expenditure beliau sepanjang berada di sana. So kita nie bolehlah agak2 berapa banyak duit yang diperlukan jika henda bercuti di Krabi.

Antara Quote yang begitu menonjol dalam buku inie adalah :-

"Ini bukanlah percutian ala-ala datin"

Yeah, Exactly, nama pun backpacker kan. No datin2 la kalinie haha

Penulis merupakan seorang blogger jugak. Korang boleh layari website beliau. Seorang backpacker tegar. wa salute lu sistahh. haha so bolehlah lawat2 ke blog dia dan rasailah pengalaman beliau dengan membaca.

Pesanan penaja lagi.. Rajin2lah ye klik iklan kat sidebar and atas tu ye :)
thanks guyss

No comments:

Post a Comment