Wednesday, June 15, 2016

#projekredahThailand DAY 3 KRABI

Hari ke3.

Disebabkan kami akan meninggalkan villa mewah ini, menghabiskan sisa2 pagi dalam comforter. Van akan pickup kami dalam kol11, lama lagi tuu.. Tapi, seperti biasa, bersama kanak2 riang ni, tak boleh duduk diam. Usai mandi, mereka membeli sarapan. Nasi Goreng Cina. di Market yang saya sebutkan sebelum ni. Harga nasi goreng? 100Bahttt . Layan jela. kita ni bukan kat Malaysia, ye dak?
Tunggu punya tunggu, tak jugak sampai van ni. aiseh. Disebabkan kami belum lagi beli Souvenier, so keluarlah kami bertempiaran di sekitar kawasan villa tu. Average harga souvenier 100baht untuk keychain and fridge magnet.
Dah habis shopping pun, masih tak smpai lagi van ni. aish. jam menunjukkan pukul 11130. Ingat melayu je lambat. orang Thailand pun lambat jugak. husnuzon. Then, pemandu van kami datang , tapi just nak inform yang dia akan sampai dalam masa 30 minit lagi. Emergency Case kate nya. Ape lagi, kad pakau dimainkan bagi memenuhi masa lapang. Game ni takkan bosan. Kat Gunung leh main, dalam hotel leh main, dalam train boleh haha😉

Winner winner ciken dinner

Kami dok bahagian atas je
IMG-20160127-WA0015
ruang interior

Akhirnya, kami bertolak ke Krabi around pukul 12 tghari. Perjalanan mengambil masa selama 4 jam. Mula2 dalam van, berborak jugakla, gelak2 itu ini. Lama2, cakap sorang2 pun ada. masing2 dah lena dibuai mimpi :’) adalah jugak singgah RNR, nice. tapi tidaklah sebesar RNR Malaysia. Tol pun tak nampak. Tak tau la driver guna jalan dalam ke. tapi skill memandu, memang hebakk. lupa bgtau, driver ni boleh bawak awek dia lak sekali, bosan agaknya drive sorg. diorang bercintan di depan, kami zzzz di belakang.
Disebabkan kami pun tak booking hotel lagi di Krabi, maka bertempiaran la kami di Aonang tu mencari bilik kosong. ni baru adventure guys. haha takde hotel, tido mesjid😛 memang banyak hotel penuh since hari yang kami sampai tu pun hari Jumaat dah. weekend. Alhamdulillah. dapat jugak stay di Adam Bungalow. tapi kami stay bilik jela. takde bungalow disini ye. Wifi dalam bilik tiada. hanya ada di receptionist.bilik pun Alhamdulillah kemas. Rent 3 bilik, 1 untuk wanita, 2 untuk gentleman. since diorang pun ada law yang tidak dibenarkan menyumbat sebanyak orang dalam 1 bilik. pandai kelentong, pandai jawab la guys. ada je yang lepas. hihi.
Dapat bilik, letak barang, tukar baju mandi, moh la kita ke pantai yukk. agak jauh dari pantai. 2km lebih kurang. kalau jalan2 tu, 20min gaklah. sambil2 tu, nak amek pakej untuk 7 island sunset untuk hari esok. skill nego ayeen dan ayol sangatlah hebat. recommended kalau korang nak bawak diorang berdua travel later. haha.

DCIM100MEDIA
sesi nego di belakang tu

menuju ke pantai, membawa pack breakfast tadi hahaa :’) jimat sungguh. nasi goreng breakfast tadi memang banyak. plan nak bahagi dua, untuk breakfast and lunch. tapi dah lunch time pun dalam van, memang idok ler nak makan. bawa ke dinner haha plan nak makan sambil hadap sunset di Aonang Beach. sini nak senang sewa motor. best jugok. tapi kami suka berjalan di tempat orang sambil cuci mata tengok souvenier. hiks

ungu saudara arif merah saudara pian:)
DCIM100MEDIA
Aonang Beach

Jpeg

nie la ayeen yang iols cakapkan tu😉
IMG-20160130-WA0041
breakfast + lunch + dinner += JIMATT

IMG-20160130-WA0044
dah puas berendam, jomlah jalan2 area sini:)
orang cakap, tak visit krabi la kalau tak rasa pancake nye kann. haha so malam nie kami try yee. night life sini havoc jugak. tapi tak sehavoc Phuket la. shopping pun meriah beb haha
IMG-20160130-WA0055
IMG-20160203-WA0023

Harga pancake around 40 – 100 baht mengikut jenis apa yang kita nak

COST DAY 3
MINIVAN TO KRABI = 3000BAHT / 9 PAX = 334 BAHT
BREAKFAST, LUNCH, DINNER = 100 BAHT
SOUVENIER PHUKET = 120 BAHT ( KEYCHAIN & POSKAD)
PANCAKE = 40 BAHT
SOUVENIER KRABI = 350 BAHT ( BAJU & SELUAR)